telegram Facebook Twitter Youtube

Володимир Лук’яненко: «Уже з липня ми щомісяця виплачуватимемо щонайменше по 500 тисяч грн зарплатних боргів «фрунзенцям»

Так генеральний директор АТ «СМНПО-Інжиніринг» Володимир Лук’яненко заявив у розмові з головою Сумської обласної ради Віктором Федорченком. Ця зустріч була зумовлена візитом працівників АТ «СМНПО» щодо виплати «фрунзенцям» заборгованості із заробітної плати, після якої керівник обласного депутатського корпусу запросив до себе Володимира Лук’яненка.

Той повідомив, що колишні власники та керівники АТ "СМНПО" створили боргові зобов’язання. А це більше 9 млрд грн банківського боргу, понад 3 млрд грн протермінованої кредиторської заборгованості перед постачальниками, близько 650 млн грн заборгованості за податками та зборами і значні борги по зарплаті, які на сьогодні становлять 230,4 млн грн.

За словами Володимира Матвійовича, для запобігання неминучого банкротства сумського машинобудування у 2020 році було створене АТ «СМНПО-Інжиніринг». Підприємство з гідністю прийняло виклики часу і на сьогодні забезпечує зайнятість 4400 працівникам.

«З липня поточного року, по завершенні контрактної кампанії, ми плануємо забезпечити ресурс для сплати зарплатного боргу у розмірі щонайменше 500 тисяч грн щомісяця. Ці кошти будуть спрямовані на виплату найменш захищеним і найбільш соціально-ураженим прошаркам робітників», - зазначив керівник підприємства.

Окрім того, наразі ведуться перемовини з фінансовими компаніями і групами, які готові взяти на себе розтермінований борг заводу під гарантії АТ «СМНПО-Інжиніринг» і повністю розрахуватися з людьми.

Володимир Лук’яненко розповів голові обласної ради, що коли він після тривалої перерви у 2018 році повернувся на підприємство, були арештовані всі рахунки, закриті цехи, накопичилися неймовірні борги. За три роки було звільнено 9300 людей! Завод, за словами Лук’яненка, просто був підготовлений до банкрутства.

Тоді було прийнято рішення створити АТ «СМНПО-Інжиніринг» і почати працювати з чистого аркуша. «За ці роки відремонтовані цехи, триває потужне сучасне технічне переоснащення матеріальної бази, усередині 2020 року ми увійшли в графік виплати зарплат працюючим на підприємстві, - продовжив Володимир Матвійович. - У травні поточного року ми плануємо підвищити на 30% зарплату, і вже зараз набираємо працівників. У планах створити ще близько 1500-2000 робочих місць. Для того, аби погашати борги, треба запустити виробництво. І ми цим займаємося».

Щодо боргів по зарплаті, то Володимир Лук’яненко зазначив, що вони були готові продати стадіон «Ювілейний», який належить підприємству, але не за 8 млн грн, як його виставила на продаж виконавча служба, а за 320 млн грн.

«У нас є звіт про незалежну оцінку частки корпоративних прав АТ «Сумське НВО» від Гільдії оціновувачів України щодо ринкової вартості стадіону, де вказано, що вартість продажу стадіону ТОВ «ПІВНІЧ АГРО СЕРВІС», який придбав об’єкт за 8 млн 120 тисяч грн, занижена в 40 разів (!). Усі ці кошти мали б піти на погашення зарплатних боргів. Але тут на заваді стала Сумська ОДА, керівництво якої, замість того, аби допомогти підприємству, заганяє його в борги і стоїть на боці виконавчої служби. Тобто виходить, що ті, хто мають переживати, в першу чергу, за працівників і підйом виробництва в області, ставлять палки в колеса», - зазначив Володимир Лук’яненко.

Віктор Федорченко розповів у ході розмови, що свій трудовий шлях він, як і багато сумчан, також розпочинав на заводі ім. Фрунзе. «Це підприємство було кузнею кадрів, гриміло на весь світ, тож дуже болісно зараз спостерігати за його нинішнім станом. Спільно з депутатським корпусом обласної ради ми готові вийти на найвище керівництво держави і надати будь-яку підтримку, аби підприємство працювало. Наше завдання – допомогти, аби машинобудівна галузь Сумщини відновилася, і були погашені борги по зарплаті», - зауважив голова Сумської обласної ради.

Користуючись нагодою Володимир Лук’яненко розповів, що цьогоріч «Заводу ім. Фрунзе» виповнюється 125 років. Він запросив керівництво обласної ради на урочистості, які відбудуться восени, і сказав, що для нього є справою честі, аби до такого значного ювілею була повністю вирішена надважка проблема щодо повернення боргів працівникам. «Наша мета – вивести завод на той рівень, яким він був раніше і повернути йому звання флагману машинобудування України», - резюмував Володимир Лук’яненко.

 

Також читайте:

 

Останнє оновлення на Четвер, 18 березня 2021, 20:20

Підготовка до сесії обласної ради

Документи облради

Коронавірус: профілактика, інфікування і поширення