На необхідності створення територіального дорожнього фонду Сумщини наголосили депутати обласної ради

Проблемі стану автомобільних доріг, їх якісному ремонту присвятили своє спільне засідання депутати двох постійних комісій обласної ради: з питань бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики, міжнародного та міжрегіонального співробітництва і з питань житлово-комунального та дорожнього господарства, будівництва, архітектури та надзвичайних ситуацій, енергоефективності та енергозбереження. Участь у ньому взяли керівники дорожньої галузі області.

Доповідав начальник управління інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації Володимир Дудченко. Володимир Васильович поінформував, що протягом 2018 року було розподілено на експлуатаційне утримання та поточний ремонт автодоріг 457 млн гривень, які були освоєні на 95%, а 5% коштів перейшли на 2019 рік.

За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах для Сумської області на 2019 рік було виділено кошти в сумі 573 329,7 тис. гривень. На сьогодні відремонтовано 32 об’єкти з запланованих 39. Кошти використано стовідсотково. Введено в експлуатацію 22,53 кілометра доріг. Для поточного середнього ремонту вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах передбачалося виконання робіт на 59 об’єктах. Відремонтовано тільки 22, оскільки 114665,8 тис. гривень профінансованих коштів, використано 35436,9 тис. гривень, або 31%. Станом на перше вересня майже повністю виконано роботи з дрібного поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення.

Але, як стверджують народні обранці, без перебільшення, якість дорожнього покриття є справжнім болем Сумщини. Ямковий ремонт не рятує ситуацію, а тільки «з’їдає» бюджетні кошти. Через брак фінансів не вдається вчасно проводити якісний капітальний ремонт. Як пояснив Володимир Дудченко, найбільше транспортні магістралі страждають через їх надмірне навантаження великогабаритною, важкою технікою сільгосппідприємств, будівельників, лісівників. Саме вони активно експлуатують дорожнє покриття. Тож мали б брати участь у ремонтних роботах на окремих ділянках доріг на основі співфінансування з державного, місцевих бюджетів і коштів підприємств. На жаль, окремі керівники відверто ігнорують свої обов’язки. 

- Ми вже давно в обласній раді тримаємо на контролі питання стану дорожнього господарства Сумської області, - зауважує голова бюджетної комісії Микола Березін. – Тож, аби позбутися безладдя у цій важливій сфері, ще наприкінці 2017 року депутати двох профільних постійних комісій порушили перед Сумською обласною державною адміністрацією питання розробки програми розвитку дорожнього господарства Сумської області.

Управління інфраструктури підготувало проект обласної програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області на 2018-2022 роки. Однак, юристи відділу правового забезпечення та кадрової роботи обласної ради повернули його на доопрацювання, оскільки він виходив за межі повноважень обласної ради.

Наразі Володимир Дудченко представив на розсуд новий проект Програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області на 2020-2023 роки. І, як він заявив, документ підготовлено з урахуванням чинного законодавства та попередніх зауважень і не містить коштів обласного бюджету.

Під час обговорення питання порядку денного спільного засідання двох профільних комісій депутати Микола Березін, Микола Деркач, Сергій Іщенко, Владислав Луговий, Олександр Стрельченко звернули увагу не тільки наважливість Програми розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Сумській області на 2020-2023 роки, а й на необхідність створення територіального дорожнього фонду Сумської області. Тож рекомендували ОДА розробити положення про його використання відповідно до вимог Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» та внести його на розгляд сесії обласної ради уже 25 жовтня. У положенні слід також передбачити джерело фінансування – співфінансування з відповідних місцевих бюджетів області (в обсязі не менше 30 відсотків).

Крім того, народні обранці запропонували розробникам програми при доопрацюванні важливого для області документа обов’язково врахувати рекомендації Рахункової палати та вимоги законів України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» та «Про місцеве самоврядування в Україні». У підсумку доповнити розділ 2 проекту програми даними щодо мережі доріг загального користування в Сумській області (протяжність доріг державного значення, у т.ч. міжнародних, регіональних, територіальних, доріг місцевого значення (обласних і районних)), кількості мостів, шляхопроводів, у т.ч. які не відповідають сучасним потребам; вулично-дорожньої мережі, яка знаходиться у комунальній власності місцевих рад області тощо; забезпеченості автомобільними дорогами на 1000 км2 та 1000 осіб населення, їх порівняльний аналіз проти середніх показників по Україні.

На думку депутатів, важливо наповнити проект програми й заходами щодо технічного нагляду за дотриманням технології виконання будівельно-ремонтних робіт автомобільних доріг, упередження перевезення автодорогами загального користування місцевого значення вантажів понад встановлені вагові нормативи, визначивши пункти для встановлення вагових комплексів, у тому числі пересувних. Потрібно оформити й технічні паспорта на автомобільні дороги загального користування місцевого значення, вулиці і дороги комунальної власності у населених пунктах.

Важливо також у програмі прописати перелік пріоритетних доріг загального користування місцевого значення, погоджених із Департаментом освіти і науки та управлінням охорони здоров’я обласної державної адміністрації, урахуванням законів України «Про освіту» та «Про екстрену медичну допомогу».

Депутати запросили в ОДА перелік збудованих у 2018-2019 роках об’єктів за рахунок коштів державної субвенції на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, інформації про виконання умов співфінансування по кожному об’єкту та про дотримання технології виконання будівельно-ремонтних робіт автомобільних доріг, а також факти порушень, виявлених під час прийняття в експлуатацію доріг, обсяги понесених бюджетом збитків.

Було рекомендовано головам районних державних адміністрацій, ОТГ для формування плану фінансування обсягів дорожніх робіт на 2020 рік терміново надати обласній державній адміністрації перелік об’єктів з обґрунтуваннями їх першочергового фінансування за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету із зазначенням виду робіт, пріоритетності їх виконання та надати дефектні акти по цих об’єктах. А облдержадміністрації, в свою чергу, опрацювати пропозиції районних державних адміністрацій та ОТГ щодо першочергового фінансування окремих об’єктів за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах;

Як один з пріоритетних засобів успішної роботи дорожнього господарства має стати й план фінансування обсягів дорожніх робіт з організації будівництва, реконструкції, ремонту та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення на 2020 рік з урахуванням пропозицій районних державних адміністрацій та ОТГ. Цей документ депутати хочуть розглянути на одному з засідань постійних профільних комісій обласної ради.

Також читайте:

 

 

Останнє оновлення на Понеділок, 21 жовтня 2019, 15:52