Ukrainian English Polish


Положення про управління майном Сумської обласної ради

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО УПРАВЛІННЯ МАЙНОМ СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

(НОВА РЕДАКЦІЯ)

 

Положення про управління майном Сумської обласної ради (далі – Положення) розроблено відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу», «Про оренду державного та комунального майна», «Про приватизацію державного майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» та рішень обласної ради щодо управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сумської області.

1. Загальні положення

1.1. Управління майном Сумської обласної ради (далі – Управління) є органом Сумської обласної ради, що утворюється нею з метою здійснення повноважень щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст Сумської області (далі – майно спільної власності), затвердження статутних документів підприємств, установ та закладів, заснованих на майні спільної власності.

1.2. Управління є юридичною особою з дня його державної реєстрації, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного герба України, своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом та інші необхідні реквізити.

1.3. Управління є органом приватизації майна спільної власності та його орендодавцем у межах повноважень, визначених Сумською обласною радою відповідно до законодавства України.

1.4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Сумської обласної ради, розпорядженнями голови Сумської обласної ради або особи, яка здійснює його повноваження, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням.

Управління діє на засадах законності, гласності, поєднання загальнодержавних і місцевих інтересів, взаємодіє з відповідними органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх структурними підрозділами з питань управління майном спільної власності.

1.5. Управління підзвітне і підконтрольне Сумській обласній раді, а у міжсесійний період - голові Сумської обласної ради або особі, що здійснює його повноваження.

1.6. Положення про Управління затверджується рішенням Сумської обласної ради.

2. Завдання Управління

2.1. Реалізація державної та регіональної політики у сфері управління майном спільної власності.

2.2. Забезпечення ефективного використання майна спільної власності.

2.3 Забезпечення надходження до обласного бюджету коштів за рахунок передачі в оренду та відчуження майна спільної власності.

2.4. Організація виконання робіт з реконструкції, капітального ремонту, виготовлення проектно-кошторисної документації щодо майна спільної власності на суму не більше 500 тис. грн. на один об’єкт.

2.5. Залучення та використання інвестиційних ресурсів для розвитку та підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

2.6. Розробка обласних програм розвитку комунальних підприємств спільної власності.

2.7. Здійснення функцій управління корпоративними правами у господарських товариствах учасниками яких є Сумська обласна рада.

2.8. Організація кадрової політики підприємств, установ та закладів спільної власності.

3. Функції Управління

3.1. Управління на підставі рішень Сумської обласної ради:

3.1.1. Здійснює передачу майна спільної власності іншим суб’єктам права власності та прийняття майна у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Сумської області.

3.1.2. Здійснює вилучення, передачу з балансу на баланс об’єктів нерухомості підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності.

3.1.3. Як орган приватизації виступає продавцем майна спільної власності, у тому числі об’єктів незавершеного будівництва, що пропонуються до приватизації.

3.1.4. Виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів та нерухомого майна спільної власності, що обліковується на балансі Управління, іншого майна спільної власності відповідно до рішень Сумської обласної ради.

3.1.5. Здійснює документальне оформлення укладання, розірвання та внесення змін до контрактів з керівниками підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, відповідно до порядку, затвердженого Сумською обласною радою.

3.2. Здійснює облік майна спільної власності і веде єдину базу даних.

3.3. Здійснює постійний контроль за ефективністю використання та збереженням майна спільної власності, закріпленого за суб’єктами господарювання різних форм власності.

3.4. Розробляє та затверджує статути (положення) підприємств, установ і закладів, що засновані на майні спільної власності, та зміни до них за винятком випадків, передбачених законодавством України, зокрема, статутів вищих навчальних закладів, які затверджуються Сумською обласною радою.

3.5. Укладає договори про закріплення майна спільної власності з підприємствами, установами та закладами для його використання на праві господарського відання (комунальні комерційні підприємства) або оперативного управління (некомерційні комунальні підприємства, бюджетні заклади та установи).

3.6. Приймає рішення про передачу майна спільної власності (крім нерухомого) з балансу на баланс об’єктів спільної власності, у тому числі щодо вилученого надлишкового майна та майна, що використовується не за призначенням підприємствами, установами та закладами, що засновані на майні спільної власності, закріпленого за ними; готує відповідні пропозиції голові Сумської обласної ради щодо нерухомого майна спільної власності.

3.7. Здійснює оперативне управління об’єктами, заснованими на майні спільної власності:

3.7.1. Надає дозвіл підприємствам, установам та закладам на списання у встановленому законодавством України порядку закріпленого за ними майна спільної власності, що належить до основних засобів, та на його продаж, крім об’єктів нерухомості.

3.7.2. Погоджує організаційну структуру та штатний розпис комерційних підприємств та інших об’єктів, що засновані на майні спільної власності, відповідно до їх установчих документів.

3.7.3. Затверджує річні фінансові плани комерційних підприємств, що засновані на майні спільної власності, віднесених до сфери його управління.

3.7.4. Вирішує у встановленому Сумською обласною радою порядку питання преміювання, надання матеріальної допомоги, виплати грошової винагороди, надання та відкликання з відпусток керівників підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності.

3.7.5. Контролює виконання та вносить пропозиції щодо продовження строку дії (укладання на новий термін) контрактів із керівниками підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, щодо припинення строку дії контрактів із керівниками підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, у тому числі дострокового розірвання контрактів із керівниками підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, у разі не забезпечення ними виконання умов контрактів та допущення порушень законодавства України.

3.7.6. Бере участь у роботі конкурсних комісій підприємств, установ та закладів по передачі в оренду закріпленого за ними нерухомого майна спільної власності.

3.7.7. У встановленому Сумською обласною радою порядку проводить службові розслідування стосовно керівників підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, вирішує питання щодо притягнення їх до матеріальної відповідальності та готує Сумській обласній раді пропозиції щодо притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.

3.7.8. Проводить внутрішній аудит комерційних підприємств, що засновані на майні спільної власності, та за дорученням голови Сумської обласної ради або особи, яка здійснює його повноваження, інших установ та закладів, що засновані на майні спільної власності.

3.7.9. Проводить діяльність з метою залучення та використання інвестиційних ресурсів для розвитку та підвищення ефективності використання майна спільної власності.

3.7.10. У разі звільнення керівника підприємства, установи та закладу, що заснований на майні спільної власності, тимчасово покладає виконання обов’язків керівника на особу з числа працівників, про що видається відповідний наказ Управління.

3.7.11. Затверджує зразки підписів посадових осіб підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, яким відповідно до законодавства України та установчих документів юридичної особи надано право розпоряджатися коштами на рахунках юридичної особи і підписувати розрахункові документи, та зразок відбитка печатки юридичної особи.

3.7.12. Готує і вносить на розгляд Сумської обласної ради проекти цільових програм, виконавцями яких є підприємства, що засновані на майні спільної власності.

3.8. Щоквартально готує аналітичну інформацію про стан фінансово-господарської діяльності комерційних підприємств, що засновані на майні спільної власності, та надає разом з відповідними пропозиціями голові Сумської обласної ради або особі, яка здійснює його повноваження.

3.9. Здійснює розрахунки прогнозних показників надходжень коштів до обласного бюджету за рахунок відчуження та надання в оренду майна спільної власності.

3.10. Готує пропозиції про приватизацію, продаж, обмін або передачу майна підприємств, що засновані на майні спільної власності, та іншого майна спільної власності у комунальну власність відповідних територіальних громад Сумської області.

3.11. Організує проведення інвентаризації майна спільної власності, що передається в оренду чи змінює форму власності.

3.12. Створює конкурсні комісії по проведенню конкурсів з відбору суб’єктів оціночної діяльності, з приватизації майна спільної власності та інші комісії в межах своєї компетенції.

3.13. Організовує за необхідності проведення незалежної оцінки майна спільної власності у разі його приватизації, передачі в оренду, під заставу та до статутних капіталів господарських товариств, забезпечує рецензування звітів про оцінку майна спільної власності та затверджує їх результати.

3.14. За висновками незалежної експертизи затверджує початкову (ринкову) вартість продажу майна спільної власності на аукціоні, за конкурсом або ціну продажу об’єктів приватизації шляхом викупу.

3.15. Веде реєстр договорів оренди нерухомого майна спільної власності, перевіряє виконання їх умов і контролює стан надходження коштів до обласного бюджету від надання майна спільної власності в оренду.

3.16. Перевіряє виконання умов договорів купівлі-продажу майна спільної власності та контролює стан надходження коштів до обласного бюджету від приватизації.

3.17. Готує проекти рішень Сумської обласної ради щодо надання дозволів на здійснення реконструкції та перебудови об’єктів нерухомості майна спільної власності, на передачу його в оренду, на здійснення невід’ємних поліпшень переданого в оренду майна спільної власності та з інших питань, віднесених до компетенції Управління.

3.18. Здійснює функції управління корпоративними правами Сумської обласної ради у господарських товариствах.

3.19. Здійснює обробку персональних даних:

- посадових осіб Управління з метою забезпечення реалізації трудових, адміністративних, податкових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку та у сфері управління людськими ресурсами, зокрема кадровим потенціалом;

- претендентів та кадрового резерву на зайняття посад посадових осіб місцевого самоврядування Управління, з метою забезпечення реалізації трудових, адміністративних відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема кадровим потенціалом;

- керівників підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, з метою забезпечення реалізації трудових, адміністративних відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема кадровим потенціалом.

3.20. Виконує функції головного розпорядника коштів обласного бюджету та замовника з реконструкції та капітального ремонту об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сумської області житлово-комунального та соціального призначення за рахунок бюджетних коштів та коштів інвесторів, укладає із проектними організаціями договори на розроблення проектно-кошторисної документації та здійснення ними авторського нагляду, розміщує замовлення на реконструкцію, капітальний ремонт, разом із будівельними організаціями погоджує ціни на роботи відповідно до діючих нормативних документів, укладає договори на виконання будівельних робіт.

Розробляє проекти планів з реконструкції та капітальних ремонтів підприємств, установ та закладів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та вносить їх на затвердження постійній профільній комісії обласної ради

3.21. Погоджує дефектні акти, кошториси на виконання робіт, акти виконаних робіт щодо ремонту, збереження та реконструкції будівель і споруд, здійснює роботу по замовленню технічних паспортів, свідоцтв на право власності на об’єкти нерухомого майна, а також документів щодо користування земельними ділянками, на яких розташовані об’єкти права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сумської області.

3.22. Забезпечує одержання дозвільних документів на виконання будівельно-монтажних робіт.

3.23. Здійснює у визначеному законодавством України порядку технічний нагляд за будівництвом, контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам.

3.24. Забезпечує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

3.25. Перевіряє подані до оплати документи підрядних, постачальних, проектних, розвідувальних та інших організацій щодо виконання робіт, поставки продукції та надання послуг.

3.26. Виконує функції головного розпорядника коштів, передбачених в обласному бюджеті на виконання цільових програм, виконавцями яких є підприємства, що засновані на майні спільної власності.

3.27. Здійснює відповідно до рішень Сумської обласної ради інші повноваження, пов’язані з управлінням майном спільної власності.

4. Управління має право:

4.1. Одержувати від підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, інформацію, довідкові матеріали, необхідні для здійснення своїх управлінських повноважень.

4.2. Залучати до підготовки пропозицій з питань реструктуризації об’єктів майна спільної власності спеціалістів виконавчого апарату Сумської обласної ради та департаментів, управлінь і відділів Сумської обласної державної адміністрації.

4.3. Залучати для підготовки проектів рішень та інших питань, що стосуються управління майном спільної власності, спеціалістів органів місцевого самоврядування, державної виконавчої влади та фахівців.

4.4. Одержувати необхідну інформацію від виконавчого апарату Сумської обласної ради, департаментів, відділів та управлінь Сумської обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів і органів приватизації державного та комунального майна для виконання передбачених цим Положенням завдань і функцій.

4.5. Вчиняти у встановленому порядку правочини щодо використання та управління майном спільної власності, набувати майнових і немайнових прав, бути позивачем та відповідачем у суді з питань, що належать до його компетенції.

4.6. Проводити перевірки об’єктів спільної власності з питань ефективного використання закріпленого за ними майна.

4.7. Вимагати подання від керівників підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, звітності щодо результатів фінансово-господарської діяльності, наявності та ефективності використання майна спільної власності та іншої інформації з питань їх діяльності.

4.8. Видавати в межах своєї компетенції документи, обов’язкові для виконання підприємствами, установами і закладами, що засновані на майні спільної власності.

4.9. Вирішує питання про відзначення працівників підприємств, що засновані на майні спільної власності, та належать до сфери його управління, заохочувальними відзнаками (грамоти, подяки, похвальні листи тощо) відповідно до законодавства України та затвердженого Управлінням порядку.

4.10. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.

4.11. Застосовувати заходи заохочення керівників та працівників трудових колективів підприємств, установ та закладів спільної власності, у тому числі грамотами (подяками) Управління.

4.12. Управління не має права втручатись у оперативно-господарську діяльність підприємств, установ та закладів, що засновані на майні спільної власності, за винятком випадків, передбачених законодавством України, установчими документами цих юридичних осіб та рішеннями Сумської обласної ради.

5. Структура та організація роботи Управління

5.1.Загальна чисельність і фонд оплати праці працівників Управління затверджуються Сумською обласною радою. Структура, штатний розпис та кошторис Управління затверджуються головою Сумської обласної ради, або особою, що здійснює його повноваження.

Преміювання посадових осіб Управління здійснюється у межах затвердженого фонду оплати праці на підставі наказу його начальника.

Преміювання, заохочення, виплата матеріальної допомоги начальнику Управління здійснюється за погодженням з головою Сумської обласної ради чи особою, що здійснює його повноваження.

5.2. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Сумською обласною радою. На час відсутності начальника Управління його обов’язки виконує заступник начальника Управління (відрядження, відпустка, лікарняний тощо).

5.3. Начальник управління:

5.3.1. Забезпечує організацію роботи Управління відповідно до законодавства України та виконання покладених на нього завдань щодо реалізації державної політики у сфері управління комунальною власністю.

5.3.2. Здійснює керівництво діяльністю Управління, розподіляє обов’язки між посадовими особами Управління, очолює і контролює їх роботу.

5.3.3. Розробляє структуру, штатний розпис та кошторис Управління, подає їх на затвердження голові Сумської обласної ради або особі, яка здійснює його повноваження.

5.3.4. Затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції посадових осіб Управління.

5.3.5. Призначає на посаду та звільняє з посад посадових осіб Управління відповідно до законодавства України.

5.3.6. Приймає рішення про встановлення та виплату заступнику начальника та іншим посадовим особам Управління набавок, щомісячних премій, матеріальної допомоги тощо у межах затвердженого кошторису видатків на оплату праці.

5.3.7. Вживає заходи щодо заохочення заступника начальника та інших посадових осіб Управління та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності відповідно до законодавства України.

5.3.8. Видає у межах своєї компетенції накази та дає вказівки, які є обов’язковими до виконання посадовими особами Управління, організовує та контролює їх виконання.

5.3.9. Діє без довіреності від імені Управління та представляє його в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форм власності, підпорядкування та галузевої належності, у відносинах з юридичними особами та фізичними особами.

5.3.10. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на Управління завдань та здійснення ним своїх функцій.

5.3.11. Здійснює особистий прийом громадян з питань, що стосуються діяльності Управління.

5.3.12. На вимогу Сумської обласної ради, її голови чи особи, яка здійснює його повноваження, у встановлений ними термін надає інформацію щодо будь-яких напрямків своєї діяльності чи діяльності Управління.

5.4. Начальник Управління підзвітний і підконтрольний Сумській обласній раді, а у міжсесійний період – голові Сумської обласної ради або особі, яка здійснює його повноваження.

Начальник Управління за рішенням Сумської обласної ради може бути притягнутий до дисциплінарної та матеріальної відповідальності відповідно до законодавства України.

Начальник Управління погоджує з головою Сумської обласної ради чи особою, що здійснює його повноваження, час і порядок використання відпусток, довготермінові (понад 10 днів) відрядження та відрядження за кордон.

5.5. Начальник, його заступник та інші посадові особи Управління є посадовими особами місцевого самоврядування і у своїй діяльності дотримуються встановлених законодавством України обмежень. Посадові особи Управління згідно із законодавством України не можуть бути покупцями об’єктів приватизації.

5.6. Фінансування витрат на утримання Управління здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету.

6. Припинення діяльності Управління

6.1. Припинення діяльності Управління здійснюється за рішенням Сумської обласної ради шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

6.2. У випадку реорганізації права та обов’язки Управління переходять до його правонаступників відповідно до законодавства України.

6.3. Ліквідація Управління проводиться ліквідаційною комісією, яка призначається Сумською обласною радою та здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України.

6.4. Припинення Управління вважається завершеним, а Управління таким, що припинилося, з дня внесення запису про припинення Управління до Єдиного державного реєстру.

6.5. У разі припинення Управління усім його посадовим особам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

 

Останнє оновлення на Понеділок, 26 вересня 2016, 14:14

Голова обласної ради Володимир Токар 16 червня підписав розпорядження про скликання 14 сесії обласної ради сьомого скликання. Пленарне засідання розпочнеться о 10 годині ранку 7 липня у приміщенні адмінбудівлі облради.

Детальніше...

Нагадуємо суб’єктам декларування про необхідність повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про зміни в майновому стані суб’єкта декларування відповідно до частини 2 статті 52 Закону України «Про запобігання корупції».

З роз’ясненнями Національного агентства з питань запобігання корупції з цього питання можна ознайомитись за посиланням

Відкритий бюджет

Електронні петиції

Документи облради

youtube twitter facebook google plus