Ціна майбутнього: який він обласний бюджет Сумської області на 2019 рік?

Це далеко не риторичне запитання, адже від того, як ми сплануємо свої доходи і витрати на рік прийдешній, залежатиме, як житиме обласна громада упродовж 2019 року.

Як наповнити обласну скарбницю, за рахунок чого фінансуватимуться обласні програми, які захищені статті видатків загального фонду буде передбачено в головному фінансовому документі: насамперед на оплату праці, нарахування на неї, медикаменти, продукти харчування, оплату комунальних послуг та енергоносіїв тощо, яку стратегію розвитку, на скільки чітку і зрозумілу для людей, представляє обласна влада. Усі ці питання й порушували під час громадських слухань в обласній раді 6 грудня.

Згідно зі ст. 7, 28 Бюджетного кодексу України громадськість має бути поінформованою щодо формування показників обласного бюджету. Тому крім депутатів обласної ради, окремих керівників департаментів, управлінь ОДА до обговорення насамперед долучилися представники громадських організацій.

Репрезентувала головний кошторис Сумщини на 2019 рік начальник Департаменту фінансів ОДА Олена Батраченко.

Так, відповідно до проекту дохідна частина обласного бюджету сформована в обсязі 6,6 млрд грн. З них 16,5%, або 1,1 млрд грн – це наші власні надходження. Більше 5,5 млрд - державна субвенція різного спрямування. Найбільша сума коштів – це соціальний захист: допомога сім’ям з дітьми, субсидії та інші види допомог. Ще одна значна цифра – медична субвенція. На неї передбачається більше 800 млн грн. Продовжується програма на розвиток сільської медицини – більше 26 млн грн. тощо.

- Новинкою у проекті бюджету на 2019 рік є те, що в освітній субвенції передбачена заробітна палата інклюзивноресурсних центрів, яка буде передаватися з обласного бюджету до місцевих бюджетів, де ці центри створені, - наголосила Олена Геннадіївна. - Також у розрахунку освітньої субвенції врахований показник на забезпечення заробітними платами в загальноосвітніх школах приватної форми власності. Що стосується видаткової частини, то всі комунальні заклади обласної ради, яких більше 140, забезпечені в повному обсязі. Вистачить коштів і на зарплату, і на енергоносії з урахуванням зростання соціальних тарифів, тарифів на енергоносії, інфляційних процесів.

Якщо говорити про інші видатки, то в поточному році вперше значну частину фінансів спрямовуємо на видатки розвитку. Ця цифра збільшилася майже вдвічі в порівнянні з цьогорічним бюджетом – більше на 126 млн грн. З них левова частка належить охороні здоров’я. З року в рік ця галузь підтримується найбільше. Буде продовжуватися будівництво і реконструкція обласної клінічної лікарні. Значна сума коштів передбачена на ремонтні роботи і переобладнання у дитячій лікарні.

Також у проекті бюджету на 2019 рік враховано 23 обласні програми. Сума коштів на їх забезпечення – більше 200 млн грн. На 25% збільшилося фінансування у порівнянні з 2018 роком програми оздоровлення дітей. На неї передбачено 11,6 млн грн.

- Як бачимо, - підсумувала свій виступ Олена Батраченко, - ми пропонуємо проект соціального, перспективного, а головне – збалансованого обласного бюджету наступного року.

- На жаль, не всі члени комісії погодилися з окремими положеннями проекту бюджету, особливо його видаткової і доходної частин. Будемо ще вивчати це питання, - зазначив голова постійної комісії облради з питань бюджету Микола Березін, який разом з колегами уже розглянули документ. – У цілому ми повинні забезпечити збалансований соціально-економічний розвиток області, тож необхідно порахувати, скільки ми маємо отримати грошей для забезпечення успішної діяльності закладів медицини, освіти, культури, спорту тощо. Варто подумати, де брати кошти.

Микола Якович, який повсякчас уболіває за наповнення обласної фінансової скарбниці, і тепер наголосив на необхідності районам самостійно шукали можливості наповнення доходної частини своїх бюджетів, а не чекати субвенцій, дотацій з обласного чи Державного.

- З кожним роком видаткова частина зростає, а доходна – стає меншою. Настане час, коли у нас просто не стане коштів. Тому нам треба тут, на місцях, шукати резерви наповнення бюджету. І вони є, - резюмує депутат і називає конкретні можливості. – Ми повинні примусити працювати на область ті підприємства, що «вершки збирають» у нас, а податки платять в інших містах, де вони зареєстровані. Сільгосппідприємства та агрохолдинги використовують наш земельний ресурс, але фінансові надходження від них – мізерні. Є резерви, так би мовити, лісові. Словом, якщо правильно, по совісті підійти до цього питання, тоді регіон буде виживати.

До розмови залучилися й інші депутати обласної ради, представники громадськості. Зокрема учасник АТО Анатолій Свирид порушив питання оздоровлення дітей захисників східних кордонів країни. Йшлося на слуханнях також про можливість будівництва критого льодового палацу, ремонт лікарень, доріг республіканського та місцевого значення, підтримки підприємців.

У підсумку заступник голови ОДА Вадим Акпєров наголосив, що обласна влада має на меті чітку стратегію розвитку, зрозумілу для людей.

 - А тому в нашому головному фінансовому документі ми віддаємо пріоритет медицині (тільки на будівництво обласної клінічної лікарні сплановано 24,5 млн грн, ще 6,5 млн - на екстрену медицину), дорожньому будівництву (наступний рік має стати вдалим для дороги Охтирка-Суми, у перспективі – Суми-Київ), а також освітянській галузі (будівництво нових сучасних шкіл) і, звичайно, на першому плані має бути соціальний захист населення.

Також читайте:

Останнє оновлення на Четвер, 06 грудня 2018, 17:27

Електронні петиції

Документи облради

youtube twitter facebook google plus