На часі – робота сільського нотаріату

Репрезентуючи результати роботи Міністерства юстиції України за 2016 рік, начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області Ірина Свистун звернула увагу на те, що минулого року було анонсовано можливість оформлення спадщини безпосередньо в органах місцевого самоврядування.

«Така послуга потрібна сільським жителям, які часто позбавлені можливості поїхати в райцентр, де працюють державні та приватні нотаріуси, тим більше, одним візитом справа не вирішиться. Із запровадженням так званого «сільського нотаріату» послуги з оформлення спадщини будуть поряд – у сільській раді, – повідомила Ірина Свистун. – Щоб втілити цю ідею в життя, по Україні 18 осіб місцевого самоврядування проходять відповідне стажування, 13 з них – із Сумської області».

Вона також нагадує очільникам громад: якщо у сільської ради є бажання потурбуватися про своїх громадян і забезпечити їх послугами сільського нотаріату, то слід звертатися в Головне територіальне управління юстиції для проходження стажування. Цей процес не має обмежень в часі.

Нагадаємо, у зв’язку з нововведенням, було внесено зміни у деякі законопроекти, зокрема у Закон України «Про нотаріат». Згідно з цими змінами у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії:

1) вживають заходів щодо охорони спадкового майна;

2) посвідчують заповіти (крім секретних);

3) видають дублікати посвідчених ними документів;

4) засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і витягів з них;

5) засвідчують справжність підпису на документах;

6) видають свідоцтва про право на спадщину;

7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.

Останнє оновлення на Четвер, 02 лютого 2017, 13:47

Електронні петиції

Документи облради

facebook twitter youtube